Houzz Logo Print
anna_436

Var hittar jag någon som kan hjälpa mig med trädgården?

Pysselgumman
Год(а)/Лет назад: 8

Jag älskar att fixa och dona inne men är inte lika bra ute. Nu har jag börjat planera trädgårdsprojekt men kör hela tiden fast eftersom jag saknar kunskap om vilka växter som trivs i olika växtzoner osv. Var kan jag hitta någon som kan hjälpa mig att stöta och blöta mina funderingar och skapa en fungerande plan för min trädgård baserad på kunskap? Jag ska göra om hela trädgården med planteringar osv och vet inte ens vilka blommor jag vill ha.

Contemporary Uteplats · Еще

Комментарии: 14

  • PRO
    T som i Trädgård
    Год(а)/Лет назад: 8

    Vi är många som vill hjälpa med såna roliga problem. Jag finns i Skåne/Blekinge/Småland om du behöver hjälp.

  • PRO
    Husaby Trädgårdsdesign
    Год(а)/Лет назад: 8

    Hej!

    Vi erbjuder förutom trädgårdsdesign och trädgårdskonsultation en kurs i trädgårdsdesign i samarbete med Dacapo i Mariestad. I den kursen kommer vi att utgå ifrån dina egna projekt och vi hjälper dig att förverkliga dem. Du får lära dig grunderna i design/designprocessen och viktiga grundkunskaper inom hortikultur.

    Välkommen!

    Mattias Gustafsson för Husaby Trädgårdsdesign

  • PRO
    Lykkans Designträdgårdar
    Год(а)/Лет назад: 8

    Hej, Besök gärna hemsidan för Svenska trädgårdsdesigners förening, där hittar du en trädgårdsdesigner som är nära dig och som kanske passar in på dina förväntningar. Lycka till!

    http://svenskatradgardsdesigners.se

  • Pysselgumman
    Автор
    Год(а)/Лет назад: 8

    Hej igen och tack för erbjudande om hjälp. Jag bor utanför Västerås. För mig är det viktigt att hitta någon som kan sätta sig in i min stil. Därför är det bra med bilder som visar tidigare projekt. Ibland finns det så få bilder på experternas profiler att det är svårt att bilda sig en uppfattning om ifall den experten är "rätt" för mig. Hur gör man då? Vad kostar det förresten att anlita hjälp och hur går processen till?

  • Pysselgumman
    Автор
    Год(а)/Лет назад: 8

    Här är förresten en idébok som jag använder för att spara min favoritbilder till trädgårdsprojektet. Vad tycks? http://www.houzz.se/ideabooks/60068308/thumbs/min-oensketraedgaard

  • PRO
    T som i Trädgård
    Год(а)/Лет назад: 8

    Jag har en hemsida www.tsomitradgard.se där kan du hitta mer om mig och det jag gör, härifrån kan du hitta till min blogg, facebook och instagram (inte från hemsidan... är fortfarande ny på instagram) här lägger jag upp bilder och idéer.

  • PRO
    User
    Год(а)/Лет назад: 8

    Hej Pysselgumman! Fina bilder i din idébok! Tror det är ett smart drag att anlita en kunnig designer så att du får ihop helheten, och som kan avgöra om dina önskemål funkar med platsens förutsättningar. Vad det kostar att anlita hjälp varierar säkert både från person till person, men säkert också från ort till ort. Om du bara vill ha någon att "bolla" med som du skriver, och inte önskar exakta detaljerade ritningar och skötselplaner skulle det t ex kosta 9.500 hos mig (ex resväg). Du kan läsa mer om det upplägget här: http://madeleinestradgard.se/home/priser_2/small/.  Har inte hunnit uppdatera helt här på Houzz eftersom jag är ny på sidan, men du hittar mig på www.madeleinestradgard.se samt på Instagram: https://www.instagram.com/madeleines_tradgard/. Varmt välkommen om du är intresserad, och annars stort lycka till med din trädgård! Kul att du är så intresserad :).

  • PRO
    SNITSIG Trädgård & Landskap AB
    Год(а)/Лет назад: 7

    Hej!


    Mitt råd är att kontakta Svenska Trädgårdsdesigners Förening så får du professionell hjälp. Lycka till! //Karin , SNITSIG

  • PRO
    www.adddesign.se
    Год(а)/Лет назад: 7

    Se mitt reportage https://www.houzz.se/magasin/fraaga-experten-hur-faar-man-till-rumslighet-i-traedgaarden-stsetivw-vs~65913599 Kanske är det den stilen som passar dig? Jag hjälper dig gärna på distans. Maila mig så berättar jag mer!

  • PRO
    Gröna Lundgrens trädgårdsdesign
    Год(а)/Лет назад: 7

    Hej ! Spännande ! Jag hjälper gärna till. Var finns trädgården ?

  • mariannese
    Год(а)/Лет назад: 7
    Последние изменения: Год(а)/Лет назад: 7

    Pysselgumman har redan skrivit att hon bor i Västeråstrakten. Vid en koll på nätet ser jag att det vimlar av trädgårdsdesigners och trädgårdsarkitekter i närheten. Tror en lokal firma är bäst med tanke på växtzon, jordmån och kännedom om lokala plantskolor, stenfirmor mm.

  • PRO
    Gröna Lundgrens trädgårdsdesign
    Год(а)/Лет назад: 7

    Jo det är det bästa, att ha entreprenörerna i närmiljön... Lycka till ! :-)

  • PRO
    Stenbolaget
    Год(а)/Лет назад: 7

    Hej! Vad trevligt att du vill göra om i trädgården. Vi är ju inga direkta blomexperter, sten är vår grej! Men du kan skapa trevliga detaljer i din trädgård med exempelvis blomlådor, trampstenar, belysning och dekorsten. Hör gärna av dig om du vill ha tips på hur du kan använda natursten och betong till dina trädgårdsprojekt och planteringar.