Houzz Logo Print
trinenyborg

Beskriv stilen hjemme hos dig

Trine Nyborg
Год(а)/Лет назад: 7

Hvilken stil går du efter, når du indretter dit hjem? Mikser du forskellige stile og elementer, eller er du meget konsekvent, når det gælder stilen i dit hjem?


Indretning af stuen · Еще

Комментарии: 7

  • Mai Lyngby
    Год(а)/Лет назад: 7
    Min stil i min lejlighed på Christianshavn er en blanding af klassisk, rustikt, landligt og skandinavisk! Jeg har arvet en masse møbler af min farmor, der satte pris på godt design og håndværk (bonus info: hun blev 104!). Jeg er vokset op på en gård i Ålsgårde, og mine forældre har altid været hjælpsomme til at bidrage med møbler, de ikke skulle bruge længere. Derfra kommer det landlige input. Jeg har skandinavisk interiør, fx er dynebetræk og dynetæppe, service i køkkenet og plakater og billeder på væggene, i en minimalistisk skandinavisk stil og som spiller rigtig godt sammen med de lidt tungere mørke landsstilsrustikke møbler jeg har
  • ptrisja
    Год(а)/Лет назад: 7

    Min indretningsstil udspringer nok mest af det faktum at jeg er ekstremt nærig. Udover at jeg ikke har så mange penge at rykke rundt med i forvejen, så nægter jeg pure at give 'for meget' for noget jeg mener jeg kan købe billigere eller lave selv. 99% af tingene herhjemme består derfor af kluns (f.eks. globuser med lys, udstoppede dyr og reagensglas), 'gode tilbud' og en uendelig mængde DIY-projekter fra palle-sofaer, OSB-reoler og geometriske beton-sofaborde til vandrørs-tøjstativer og polka-prikkede vægge. Det er derfor også ganske utænkeligt at der nogensinde vil komme 'godt design' herhjem - medmindre det kan klunses :)

    Jeg vil ikke selv sige at der er en konsekvent stil i mit hjem, det er mere en samling af ting jeg kan lide (som professorterninger og dinosaurer), men overordnet set ville den nok høre ind under skandinavisk. Jeg finder gerne inspiration på skandinaviske boligblogs og
    pinterest, så man finder bl.a. den typiske blogger-murstensvæg,
    metrofliserne, de lysegrå gulve og godt med planter herhjemme også :)

  • Sanna Hoffritz
    Год(а)/Лет назад: 6
    Последние изменения: Год(а)/Лет назад: 6

    Enkel stil med et strejf af asien. Ideen er at helheden fremstår roligt og i harmoni - men når blikket glider rundt, "opdages" elementer og finurligheder. Jeg fascineres af strukturer, der giver mig en følelse af sanselighed. Hvert tapet er valgt med omhu. F.eks. et palmetapet med hvid baggrund - men når man tænder lys, er der små glimt i det som giver en overraskende lille drejning visuelt. Jeg brugte et år på at finde de fliser, der gav mig fornemmelsen af sand, til vores badeværelse.

    Mit blik er hele tiden på jagt efter detaljer, der passe ind i den tanke jeg har for det enkelte rum. Samlet skal de glide ubesværet ind i hinanden - og så alligevel have et eget tema. Jeg fanges ikke ind af trends som must haves - men trends til inspiration.

    Et hjem med plads til at være og drømme.

  • Lone Skovgaard
    Год(а)/Лет назад: 6

    Jeg er en rigtig hyggehuler..ved ikke hviken stilart jeg har, men jeg er til dæmpede farver..Alle mine møbler er af acacia, med lidt Afrikanske figurer hængende og stående som pynt...Jeg er til meget få blomster indendørs, men til gengæld ligner min have om sommeren et stor flora..Mit atlas på væggen er mit yndlingstapet, som det også kan ses er denne farve også dæmpet..Mit køkken er til gengæld mere rå det, med en væg af murersten og resten af væggene rå puds der er malet hvide..

  • Karen Herløv Horte
    Год(а)/Лет назад: 5

    En stor omgang bland selv slik af stilarter: Badeværelset er indrette i art deco, køkkenet pop art og jeg har også forelsket mig i jugend/art nouveau og villa villekulla til stue og bryggers, men hvilke, der skal have hvad, har jeg ikke besluttet. Efter min mening skal indretning slet ikke være så højtideligt som Bo Bedre gør det til. Man kan jo ligeså godt have det lidt sjovt med det.

  • Signe Hastrup
    Год(а)/Лет назад: 4

    jeg vil sige det der skinner i gennem hos os er vores store mødebord i midten af stuen. Alt er stort set designet ud fra det - dog kunne jeg godt savne lidt inspiration til noget anderledes snart