Houzz Logo Print
sophie12344

Sammetsoffa - snyggt eller inte?

Sophie I
Год(а)/Лет назад: 7

Jag har sett en del soffor i sammet på sistone och tycker att det är riktigt coolt. Vet dock inte om det skulle passa i mitt eget hem. Vad tycker ni? Om ni gillat sammet, vilken färg hade ni föredragit på en sammetsoffa?

Eclectic Living Room · Еще

Комментарии: 20

  • Amanda Strömberg
    Год(а)/Лет назад: 7

    Det är jättefint med en blå sammetssoffa tycker jag!

  • PRO
    Marias Inredning
    Год(а)/Лет назад: 7
    Последние изменения: Год(а)/Лет назад: 7

    Jättefint. Särskilt marinblå och mörkgrön gillar jag. Dessvärre har jag lite svårt för materialet...

  • Carl Palmquist
    Год(а)/Лет назад: 7

    Det gillar jag! Hade en väldigt fin blå sammetssoffa hemma när jag var yngre!

  • mariannese
    Год(а)/Лет назад: 7

    Jag skulle kunna tänka mig IKEAS gröna sammetssoffa Stockholm om jag skulle köpa ny soffa. Men är lite rädd att tyget skulle slitas ojämnt.

  • Lisen Karlsson
    Год(а)/Лет назад: 7

    Jag har aldrig tänkt på sammetssoffor som något jag vill ha men nu när du visar bilden där uppe tycker jag också att blå sammmetssoffor är väldigt snygga! Eller en orange kanske.

  • Sophie I
    Автор
    Год(а)/Лет назад: 7

    Vilka intressanta svar ni kommer med! Grön eller orange sammet låter ursnyggt :)

  • PRO
    Anna's Interiors & Designs
    Год(а)/Лет назад: 7
    Последние изменения: Год(а)/Лет назад: 7

    Hej Sophie! Jag tycker att denna bild du laddade upp är supersnygg och sammetssoffor generellt utstrålar lyx och glamour. Ser man trendmässigt så kommer 70-talet tillbaka mer och mer och med det miljöer med färger och texturer som utstrålar lyx som just sammet, guld, och " a little bit too much".
    Om du mot all förmodan skulle tröttna på sammet, kan du beställa sofföverdrag hos företag som exempelvis Bemz, så kan du ha kvar din soffa hur länge som helst!
    Jag tycker du ska absolut köra på sammet, vet inte vad du har för färger i interiören i övrigt, men personligen gillar jag lila och grönt, go for it! Be bold, be beautiful! :)

  • PRO
    Madero InterioR
    Год(а)/Лет назад: 7
    Hej Sophie!
    Jätte fin bild! Jag älskar sammet både på möbler och gardiner! Jag har sytt upp till kunder många sammet gardiner allt från benvit till lila. Sammet som möbeltyg finns så många fina färger att välja på beroende på vilken stil och färger man har. I ett projekt där jag gjort alla snickerier i grått och vägarna i en färg som heter vårvinter - har jag beställt två fåtöljer i en mörk Aqua blå färg - dom kommer om två veckor och både kund och jag väntar med spänning !
    Mina egna favoritfärger i sammet är orange - lila och olika nyanser av grönt.
    ☀️soliga hälsningar
  • Susanne Håkansson
    Год(а)/Лет назад: 7
    Sammetssoffor är bara helt underbara
  • Sophie I
    Автор
    Год(а)/Лет назад: 7

    Så roligt att läsa era kommentarer! Anna, jag ska kolla in Bemz fina sortiment! Och Madero InterioR, det låter supersnyggt att mixa mörkblå sammet till de grå detaljerna!

  • PRO
    Tibergs Möbler
    Год(а)/Лет назад: 7

    Hej Sophie! Jag tycker sammetssoffor är jättehärligt, ljus/gammalrosa eller grå är mina personliga favoriter. I vår butik har vi precis fått in en ny soffa i massa olika sammetskulörer, kanske det kan vara något? /Pernilla

  • Sophie I
    Автор
    Год(а)/Лет назад: 7

    Tack för tipset Pernilla! Riktigt fin soffa, och härligt att ni har så många färger att välja mellan!

  • PRO
    EJ Interior
    Год(а)/Лет назад: 7

    Sammetssoffor är ursnyggt! Tänk dock på att dom är svåra att rengöra om det kommer fläckar så jag skulle inte rekommendera det till en familj med småbarn.

    /Emelie, Stylizmo

  • PRO
    Gefle Stilkompani
    Год(а)/Лет назад: 7

    Blandningen av materialval gör inredningen spännande!

  • PRO
    Detaljmagasinet
    Год(а)/Лет назад: 7

    Vi är helt för soffor i sammet och gärna i blått.

  • PRO
    rekointerior
    Год(а)/Лет назад: 7

    Så himla fint! Jag har kärat ner mig i blåa och gröna toner på sammetssoffa!

  • PRO
    Boutique Vintage Corner
    Год(а)/Лет назад: 7

    Jag tycker att sammetssoffor är jättesnyggt i rätt miljö! Gärna med en golvlampa i sammet till. En lampskärm med sammet och fransar...

  • PRO
    a home anna lindeberg interiors
    Год(а)/Лет назад: 7

    Hade gått för en blå som på bilden. Snyggt!

  • instockholm
    Год(а)/Лет назад: 7

    Jag har en mörkgrå sammets soffa med färgglada kuddar från Designers Guild och Christian Lacroix, känns klassiskt men också modernt.